Alkotók, Kortárs
Hozzászólok

Múlandó részek: az emberi test hajlékonyságának találkozása a marványlappal

Milena Naef amszetrdami művészről nem túlzás azt állítani, hogy otthonról hozta a márvány szeretetét. A család ugyanis négy generációra visszamenőleg foglalkozik szobrászattal, így nem csoda, hogy Milena-t már kisgyerekként is foglalkoztatta a kő, mint anyag.

Niek Hendrix és Lisa-Marie Vlietstra fotói

A Múlandó részek címet viselő projektben a szobrász saját testének hajlékonyságát állította szembe a márványlapok keménységével. Milena szerint a kő fizikai súlyának segítségével az emberre nehezedő mentális súlyokhoz is közelebb kerülhetünk.

Niek Hendrix és Lisa-Marie Vlietstra fotója

Niek Hendrix és Lisa-Marie Vlietstra fotója

A Múlandó részek nagyban táplálkozik a családi örökségből, de a szobrász nem próbálta utánozni az otthon látottakat. Milena elsődleges célja az volt, hogy személyes hangvételű alkotásokat hozzon létre a szobrászat nyelvén.  Az amszterdami művész nagyméretű nyílásokkal törte át a márványlapokat, hogy a testrészei átférjenek a lyukakon.

Niek Hendrix és Lisa-Marie Vlietstra fotója

Felvetődik a kérdés: A női test tényleg törékeny lenne? A szobrok súlyát Naef azért viseli magán, hogy megmutathassa a test erősségeit. A sorozat képeit látva a márványtáblák mellett az emberi test mégis kecsesnek és törékenynek tűnik. A Múlandó részekben a szobrász egy pillanatra egyé olvadt a műalkotással. A faragott lapok keretbe foglalják a testet, a nézőnek lehetősége van megfigyelni Naef testét úgy, mintha anyag lenne. Előtérbe kerülnek a kontúrok, a test finom hajlásai és ívei.

Niek Hendrix és Lisa-Marie Vlietstra fotója

Niek Hendrix és Lisa-Marie Vlietstra fotója

Niek Hendrix és Lisa-Marie Vlietstra fotója

Forrás:
Milena Naef Presents ‘Fleeting Parts’

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük